TRADITIONELE SMEERWORTELBALSEM 80 ML

Smeerwortelbalsem - Spierpijn en pijn in de rug, pijn in gewrichten en pezen, blauwe plekken en hematomen, kneuzingen, reumatiek, fracturen...

SMEERWORTELBALSEM | Dr. Dudek - Traditioneel en natuurlijk

SMEERWORTELBALSEM

De Smeerwortelbalsem helpt om gespannen en pijnlijke spieren, pezen en gewrichten te verlichten en spiervermoeidheid na lichamelijke inspanning te verminderen. Ook versnelt het de genezing van blauwe plekken en kneuzingen.

Van oudsher gebruikten onze voorouders het smeerwortelextract vanwege zijn gunstige effecten op het weefselherstel en wegens zijn antiseptische, ontstekingsremmende en doorbloedende werking. De smeerwortelbalsem is 100% natuurlijk en bevat geen chemische toevoegingen.

GEBRUIK: Bij massage en als kompressen om pijnlijke spieren, pezen en gewrichten te verzachten. Leg de kompressen 1-2 keer per dag (of gedurende de nacht) aan. Voordat de kompressen worden aangelegd, kan de getroffen plek worden ingesmeerd met de smeerwortelzalf, om het best mogelijk effect te bereiken.

INGREDIËNTEN: Aqua, Alcohol denat., Symfytum Officinale Root.

Voor een beter effect, raden we te combineren met SMEERWORTELZALF

TRADITIONELE SMEERWORTELBALSEM
5 (100%) 3 votes

De smeerwortel wordt al vanouds in de volksgeneeskunde gebruikt, in historische bronnen wordt het zelfs sinds de 12e eeuw als geneeskrachtig kruid vermeld. De wortel bevat stoffen die een gunstig effect hebben op gekneusde of gespannen spieren, pezen en gewrichten. Deze geneeskrachtige stoffen versnellen de heling en regeneratie van beschadigd weefsel. Ze hebben ook een antiseptische, ontstekingsremmende en doorbloedende werking. Dit zijn voornamelijk de stikstof bevattende allantoïne, alkaloïden, organisch calcium, kalium, fosfor, plantenslijm, tannines, suikers, organische zuren en vitaminen A, B12 en C.

SMEERWORTELBALSEM | Dr. Dudek - Traditioneel en natuurlijk