GOUDSBLOEMZALF 50 ML - CALENDULA ZALF

GOUDSBLOEMZALF - CALENDULA ZALF - Littekens, spataderen / aderontsteking, luieruitslag of zweren, droge en gevoelige huid, droge huid tegen vorst / bescherming van de huid tegen de vorst, een geschikte tatoeagezalf, droge, gebarsten voeten en hielen, winterhanden / droge handen...

GOUDSBLOEMZALF

Goudsbloemzalf

Calendula zalf is een universeel middel bij bijna alle huidproblemen. De zalf biedt bescherming voor droge, gevoelige en geïrriteerde huid. Als een beschermende en herstellende vette crème is ze geschikt voor de dagelijkse behandeling van handen. In de winter biedt de zalf volwassenen en kinderen een adequate bescherming van de huid tegen bevriezing. Ze helpt ook bij snij-, schaaf- of brandwonden en bevordert de wondgenezing. De zalf werkt ook bij niet helende wonden en helpt bij het genezen van postoperatieve littekens.

Calendula zalf kan ook gebruikt worden voor massage. Regelmatige zachte massage van de enkels tot aan de knieën heeft een gunstig effect op de bloedvaten van de onderste ledematen, spataderen en verlicht de pijn in de benen. De actieve bestanddelen van goudsbloem hebben een kalmerende en herstellende werking, remmen ontstekingsprocessen en bevorderen de doorbloeding van de huid.

Bovendien kan goudsbloemzalf bij aambeien en doorligwonden worden gebruikt. De traditionele goudsbloemzalf is 100% natuurlijk en bevat geen chemische toevoegingen.

GEBRUIK GOUDSBLOEMZALF:

Op de huid en de getroffen plekken smeren, bij massage gebruiken. Geschikt als dagcrème voor het gezicht en handen, niet alleen in de winter.

INGREDIËNTEN: Adeps Suillus (in stoom gecentrifugeerde), Cera Alba (niet-gebleekte bijenwas), Aqua, Alcohol Denat.(alleen gebruikt voor de extractie van kruiden, afgebroken in het daaropvolgende productieproces), Calendula Officinalis Flower Extract, Lavandula Angustifolia Oil (Linalool, Limonene, Coumarin (natuurlijke ingrediënten van etherische oliën)), Vitamine E, betakaroten.

>>> CALENDULA ZALF MAKEN <<<

Zoals een volkswijsheid zegt:

Goudsbloemzalf - Calendula zalf is een geneeskruid met een lange traditie. Vroeger werd deze zalf in elke boerderij huisgemaakt. Een typisch kenmerk van de goudsbloemen is de diepe gele tot rood‑oranje kleur. Om zoveel mogelijk actieve bestanddelen uit de bloemen te halen, werd een cultivar geteeld, die vanwege zijn karakteristieke rijke bloemenkleur “Vlam” wordt genoemd. Goudsbloem bevat een breed en evenwichtig spectrum van actieve bestanddelen (bijv. carotenoïden, etherische oliën, saponinen, slijmen, de alcohol faradiol en arnidiol, de bitterstoffen calenden en calendulin, salicylzuur).

Wanneer gebruikt in de vorm van kompressen, baden en traditionele zalven, heeft de zalf een gunstig effect op kleine kwetsuren, eczemen, littekens, spataderen en schimmels. Ze stimuleert het herstel en de vernieuwing van beschadigde huid.

Lavendelolie verzacht hoofdpijn en migraine, ze kan  ook gebruikt worden om slapeloosheid te bestrijden, spierpijn en reumatische aandoeningen te behandelen. Ze versnelt de genezing van huidcellen in brandwonden en lichte verwondingen, desinfecteert en regenereert de huid.