HENNEPZALF MAKEN

HENNEPZALF MAKEN - Het gunstige effect van hennep is bewezen door talrijke medische onderzoeken: hennepzalf heeft een ontstekingsremmende, heilzame, pijnstillende en ontspannende werking. Wil je proberen je eigen hennepzalf thuis te maken? Lees hier hoe je dat doet.

We raden je aan om traditionele reuzel als zalfbasis te gebruiken, die een vergelijkbare samenstelling heeft als het menselijke onderhuidse vet. De zalf kan actieve bestanddelen uit kruiden goed absorberen, opslaan en deze stoffen in de diepere huidlagen transporteren. De reuzelbasis Adeps Suillus, die in de producten van Dr. Dudek wordt gebruikt, wordt met mondjesmaat in hete stoom gesmolten en van ongewenste residuen gescheiden. De ontstane zalf zal een lichte geur van kaantjes hebben en de zalfbasis zelf een iets gelere kleur. Als een hoogwaardige zalfbasis en de puur natuurlijke samenstelling bij jou niet op de eerste plaats staan, kun je ook vaseline als zalfbasis gebruiken. De werkzame stof kan worden verkregen uit gedroogde hennepblaadjes (technische hennep is als hennepthee in de apotheken of kruidenwinkels verkrijgbaar), een sterkere werking wordt bereikt door het gebruik van verse of gedroogde stengels.

Bereid gelijke delen van de zalfbasis en van het gedroogde kruid (je kunt bijvoorbeeld mokken gebruiken). Los de basis op in een mok in een waterbad en zodra deze vloeibaar is, giet daar de hennep in. Laat het mengsel enkele minuten opwarmen, roer het en laat het bij kamertemperatuur afkoelen. Bewaar de afgekoelde massa een paar dagen (idealiter één week) in een donkere kamer. Gedurende deze tijd kun je de zalf nog enkele keren opwarmen, roeren en laten stollen, zodat er nog meer actieve bestanddelen uit de kruiden vrijkomen. Warm de massa tenslotte opnieuw op en laat het door een fijnmazige zeef passeren. De op deze manier gezuiverde zalf kun je nog heet in schone glazen of keramische (eventueel zelfs plastic) bekertjes gieten, die je in de tussentijd hebt voorbereid. Nadat ze helemaal zijn afgekoeld, moeten ze goed worden gesloten. De afgewerkte zalf moet droog, koel en donker worden bewaard. Het blijft zo gemakkelijk ongeveer een jaar goed.

Tip voor het kopen van Traditionele Hennepzalf

Heb je geen tijd of geduld om de zalf zelf thuis te maken? Probeer dan de 100% natuurlijke HERSTELLENDE HENNEPZALF van Dr. Dudek. De zalf bevat niet alleen hennepolie, maar als een van de weinige op de markt ook hennepextract voor een sterker effect. Hennep in deze zalf, gesterkt door heelkruid en klit, heeft een sterke regeneratieve, ontstekingsremmende, antiseptische en schimmelwerende werking. De combinatie van kruiden in de traditionele zalfbasis van reuzel en bijenwas verzorgt, herstelt, beschermt en kalmeert bovendien de gevoelige huid. Hennepzalf maken

HERSTELLENDE HENNEPZALF

Acne, spierpijn en pijn in de rug, pijn in gewrichten en pezen, eczeem, wondgenezing, psoriasis / schubbenziekte, schaafwonden / gebarsten nagelriemen, schilferende huid, reumatiek, droge, gebarsten voeten en hielen...